Anna Pompe
          Ochrona bon motów z filmów, seriali i programów telewizyjnych        
        
          10.10.2019   
          własność intelektualna        
                  
            Bon moty są interesujące nie tylko jako fenomen komunikacji społecznej. Mogą mieć też wymiar ekonomiczny, jeżeli stają się atrakcyjne marketingowo. Konsumenci chętnie sięgają po ozdobione zabawnymi powiedzonkami koszulki czy kubki, uznając, że wyrażają one ich osobowość czy upodobania. W takiej sytuacji należy zadbać w pierwszej kolejności o ich rejestrację.          
               
      
          Zmiany w przepisach dotyczących znaków towarowych od 16 marca 2019 r.         
        
          21.03.2019   
          już obowiązujące, własność intelektualna        
                  
            16 marca 2019 r. weszła w życie nowelizacja ustawy Prawo własności przemysłowej. Jest ona rezultatem implementacji do polskiego porządku prawnego dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/2436 z 16 grudnia 2015 r. mającej na celu zbliżenie ustawodawstw państw członkowskich odnoszących się do znaków towarowych. Nowelizacja, choć nie jest rewolucyjna, z pewnością będzie miała doniosłe znaczenie praktyczne.          
               
      
          Ochrona własności intelektualnej na rynku alkoholi         
        
          07.06.2018   
          własność intelektualna        
                  
            Według danych KPMG rynek alkoholi w Polsce w 2016 r. był wart ok. 57 mld zł. Jego wartość rośnie z roku na rok. Branża ma duże znaczenie gospodarcze – zapewnia wiele miejsc pracy i jest znaczącym rynkiem zbytu dla produkcji rolnej. Wybór tematyki dzisiejszego wydania nie jest przypadkowy. Uważamy, że zjawiska zachodzące na rynku alkoholi mogą powodować wzrost znaczenia niektórych modeli ochrony praw własności intelektualnej, ale także potencjalne zagrożenia tych praw. Opisujemy je od strony praktycznej.          
               
      
          Multimedialne znaki towarowe otwierają zupełnie nowe możliwości        
        
          26.10.2017   
          nowe technologie, własność intelektualna        
                  
            1 października 2017 r. weszły w życie zmiany dotyczące unijnych znaków towarowych. Znaki multimedialne to takie, które składają się z kombinacji obrazu i dźwięku. Mogą być nimi animacje uruchamiane na urządzeniach mobilnych czy w aplikacjach, dżingle wytwórni filmowych, krótkie sekwencje wideo itd.          
               
      
          Zastaw na prawie ochronnym na znak towarowy to nie wszystko        
        
          05.07.2012   
          bankowość i finansowanie, własność intelektualna        
                  
            Jedną z metod zabezpieczenia wierzytelności jest zawarcie umowy zastawu na prawie ochronnym na znak towarowy. Trzeba jednak mieć na uwadze łatwość utraty tego prawa.          
               
      
          Anna Pompe, dr Damian Flisak: Nie tylko znak towarowy umożliwia ochronę odzieży sportowej        
        
          03.11.2011   
          własność intelektualna        
                  
            Anna Pompe z Zespołu Własności Intelektualnej i dr Damian Flisak z Grupy Prawa Sportowego kancelarii Wardyński i Wspólnicy o replikach strojów piłkarskich oraz możliwości ich ochrony na gruncie prawa własności przemysłowej i prawa autorskiego.          
               
      
          Anna Pompe: Polscy dystrybutorzy często bezwiednie naruszają cudze prawa do znaków towarowych        
        
          19.08.2010   
          własność intelektualna        
                  
            Rozmowa z Anną Pompe, wspólnikiem kancelarii Wardyński i Wspólnicy współodpowiedzialnym za Zespół Własności Intelektualnej          
              