konkurencja | Co do zasady

Przejdź do treści
Zamów newsletter
Formularz zapisu na newsletter Co do zasady

konkurencja

Dariusz Łomowski: Jeden świadomy konsument groźniejszy niż stu inspektorów
Rozmowa z Dariuszem Łomowskim, zastępcą dyrektora Departamentu Inspekcji Handlowej UOKiK i prelegentem podczas III edycji Okrągłego Stołu Żywnościowego, o fałszowaniu produktów spożywczych i o karach grożących za to przedsiębiorcom.
Dariusz Łomowski: Jeden świadomy konsument groźniejszy niż stu inspektorów
Dostęp pokrzywdzonych do akt leniency - dyskusja trwa
Sprawa Pfleiderer: sądy krajowe muszą same oceniać, czy i jak udzielać dostępu do akt uzyskanych w ramach postępowania leniency pokrzywdzonym dążącym do otrzymania odszkodowania z tytułu naruszenia prawa konkurencji.
Dostęp pokrzywdzonych do akt leniency - dyskusja trwa
UPC może przejąć Astera, ale nie bezwarunkowo
Prezes UOKiK zgodził się na przejęcie Astera przez UPC, ale postawił twarde warunki. Teraz wszystko zależy od tego, czy UPC w ciągu 18 miesięcy znajdzie nabywcę części sieci należącej obecnie do Astera.
UPC może przejąć Astera, ale nie bezwarunkowo
Pierwsza warunkowa koncentracja w tym roku
Prezes UOKiK wydała pierwszą w tym roku zgodę warunkową na dokonanie koncentracji. Decyzji takich, uzależniających koncentrację od spełnienia określonych warunków, od 2004 roku było raptem 12 (na ponad 1320 rozstrzygnięć w sprawach koncentracji).
Pierwsza warunkowa koncentracja w tym roku
Koszyk Lidla a koszyk Leclerca - warunki reklamy porównawczej
Porównywane towary muszą być względem siebie zamienne, czyli zaspokajać te same potrzeby lub mieć te same cele – co nie oznacza, że muszą być identyczne. Nade wszystko jednak reklama porównawcza nie może wprowadzać w błąd.
Koszyk Lidla a koszyk Leclerca - warunki reklamy porównawczej
Czy UOKiK może karać za reklamę wprowadzającą w błąd?
Jeśli działanie stanowiące czyn nieuczciwej konkurencji lub nieuczciwą praktykę rynkową narusza zbiorowe interesy konsumentów, Prezes UOKiK może podjąć działania zmierzające do wyeliminowania tej praktyki.
Czy UOKiK może karać za reklamę wprowadzającą w błąd?
Rok zakazów koncentracji?
Prezes UOKiK, wyznaczając rynki właściwe dla Empiku i Merlina, w niedostatecznym stopniu uwzględniła wyznacznik czasowy, który może mieć wpływ na ocenę koncentracji. Zmienna w czasie jest nie tylko pozycja rynkowa uczestników, ale także odrębność rynków.
Rok zakazów koncentracji?
PGE nie przejmie Energi
Choć PGE wskazywała na pozytywne skutki koncentracji, takie jak wzrost bezpieczeństwa energetycznego kraju, Prezes UOKiK uznała, że ewentualne korzyści nawet nie zrównoważą ograniczeń konkurencji będących efektem połączenia obu firm.
PGE nie przejmie Energi
Wyjaśnienia UOKiK w sprawie kar nie wiążą sądów
Przy orzekaniu o wysokości kary sądy powinny się kierować zasadą proporcjonalności, czyli uzależniać jej wysokość od przychodów uzyskiwanych ze sprzedaży produktu będącego przedmiotem zakazanej praktyki, a nie od ogółu przychodów przedsiębiorcy.
Wyjaśnienia UOKiK w sprawie kar nie wiążą sądów
Rekordowa kara za utrudnianie kontroli UOKIK
Decyzją z 4 listopada br. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na Polską Telefonię Cyfrową sp. z o.o., operatora sieci Era, rekordową karę 123 milionów złotych za utrudnianie kontroli UOKiK.
Rekordowa kara za utrudnianie kontroli UOKIK
Odpowiedzialność członków zarządu wobec spółki za naruszenie prawa antymonopolowego
Kiedy członek zarządu odpowiada za zawarcie zmowy cenowej, wyjaśnia Sabina Famirska z Zespołu Prawa Konkurencji kancelarii Wardyński i Wspólnicy.
Odpowiedzialność członków zarządu wobec spółki za naruszenie prawa antymonopolowego
Konrad Drozdowski: Dbamy o podnoszenie standardów reklamy w Polsce
Rozmowa z Konradem Drozdowskim, dyrektorem generalnym Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy
Konrad Drozdowski: Dbamy o podnoszenie standardów reklamy w Polsce