Kolor może zdecydować w sporze o znak towarowy
Nawet jeśli znak uprawnionego zarejestrowany jest jako czarno-biały, kolorystyka, w jakiej jest używany, może być brana pod uwagę w całościowej ocenie ryzyka konfuzji i ryzyka skojarzeń wywoływanego przez oznaczenie naruszyciela.
Wieloletnie tolerowanie używania podobnego oznaczenia nie musi skutkować odmową ochrony znaku
Przedsiębiorca dużo ryzykuje, godząc się na używanie przez innego przedsiębiorcę oznaczenia towarów lub usług podobnego do swojego oznaczenia lub z nim identycznego. Wieloletnia bezczynność może bowiem usankcjonować naruszające zachowanie konkurenta.
Sekrety Mikołaja wreszcie bezpieczne
Święty Mikołaj nie ma lekko. Prowadzenie przedsiębiorstw na całym świecie wymaga zręczności biznesowej, nie tylko od święta. Za powodzeniem biznesu stoi przede wszystkim szereg pilnie strzeżonych informacji.
Nie ma monopolu na źdźbło trawy
Mimo że żubrówka cieszy się wysoką renomą, nie oznacza to, że jej producent ma monopol na wizerunek żubra i na umieszczanie źdźbła trawy w butelce.
Sieć wolna od naruszeń
O tym, jak chronić w internecie swoją własność intelektualną i jak nie naruszyć w sieci cudzych praw, piszemy w kolejnym wydaniu tematycznym Portalu Procesowego.
O pośrednikach internetowych
Organizacja przestrzeni internetowej nie byłaby możliwa, gdyby nie działalność podmiotów, które przechowują, przekazują i udostępniają w sieci dane, tworząc niejako platformy wymiany usług, towarów czy komentarzy między użytkownikami.
Sądy przeciwko obowiązkowi filtrowania treści w internecie
Wolność słowa, swobodny dostęp do informacji, wolność działalności gospodarczej – to wolności, z których korzystamy na co dzień. O tym, jakie znaczenie mają również w wirtualnym świecie, świadczą wyroki wydane na przestrzeni ostatnich lat.
Odpowiedzialność dostawców usług hostingowych w świetle projektowanych zmian
Usługi świadczone przez podmioty transmitujące lub przechowujące cudze dane (intermediary service providers – ISP) to jeden z najszybciej rozwijających się obszarów społeczeństwa informacyjnego.
Podróbki na aukcjach internetowych
Polska zajęła 28 miejsce w rankingu najbardziej rozwiniętych rynków handlu internetowego na świecie i jednocześnie 15 miejsce pod kątem wartości sprzedaży internetowej, osiągając wartość sprzedaży internetowej na poziomie 4,864 milionów dolarów.
Sprzedaż w internecie przez nieautoryzowanych dystrybutorów a prawa do znaku towarowego
Co może zrobić dostawca produktów markowych, który zainwestował w system dystrybucji selektywnej, jeśli na rynku pojawiają się te same produkty sprzedawane przez nieautoryzowanych dystrybutorów.
Pełne sieci - czyli nowe utwory w internecie
Specyfika sieci powoduje, że dostęp do tradycyjnych utworów chronionych prawem autorskim staje się coraz łatwiejszy. Dodatkowo katalog wytworów intelektualnych powiększa się o nowe formy charakterystyczne właśnie dla obszaru online.
Czy wyrok sądu domenowego jest ostateczny?
Pomimo wszystkich ograniczeń postępowanie polubowne nadal stanowi najatrakcyjniejszy sposób zwalczania nieuprawnionych rejestracji domen internetowych dla właścicieli praw.